Rico Bakker, contentmaker, spreker en auteur

Creatief denken is één van de belangrijkste vaardigheden in de 21e eeuw. Vaak wordt ons echter geleerd ‘wat’ te denken in plaats van ‘hoe’ te denken. We worden getoetst door de juiste antwoorden te geven op – misschien wel – de verkeerde vragen. Logica brengt ons veilig en snel van A naar B. Maar soms weerhouden onze aannames en vaste denkpatronen ons ervan om alternatieve perspectieven te zien. Ze maken het moeilijk om mee te bewegen met veranderingen waaraan ons werk onderhevig is.
Om andere generaties aan te spreken, zul je anders moeten denken. En als je anders wil denken, moet je andere vragen stellen. Vragen die kunnen leiden tot krankzinnige, onrealistische en ronduit slechte ideeën helpen ons om vernieuwende oplossingen een kans te geven.
Op het plenaire podium sluit Rico Bakker het FFP Congres met dit thema af. Hij is onder meer auteur van het boek ‘De kracht van een slecht idee’. Met een gezonde dosis humor helpt Rico je los te komen van je klassieke perspectief en maakt creativiteit praktisch en behapbaar.

Gerelateerde berichten

Evi's Lijfrente Quiz
BlackRock over modelportefeuilles
FFP Congresarrangement | Diner-overnachting-Congres