Positioneren in de praktijk: Wie ben je en welke klantbeloftes maak je (niet)?

Wie ben jij en op welke klanten focus je je? Probeer dat maar eens in één zin op te schrijven. En wat als we het aan jouw klanten zouden vragen? Zouden zij dan hetzelfde opschrijven? Belangrijker nog: ervaart de klant wie jij wilt zijn in het adviestraject en daarna?

Of je nu een hypotheekexpert bent of een financieel planner of een ‘trusted advisor’ die zijn klant door en door kent, je moet een keuze maken en deze continue blijven uitdragen. Als je dit goed weet te doen, dan hou je je klanten bij je! Niet voor even, maar voor het leven.

In deze sessie komt het volgende aan bod:

  • Succesvol positioneren: Wie ben je voor welke klanten?
    • Waarom positioneren?
    • Claim een domein op basis van 3 voorwaarden:
      • Relevantie
      • Eigen
      • Onderscheidend
    • Positionering tastbaar maken: welke beloftes maak je (niet)?
      • De kracht van klantbeloften
      • Do’s and Don’ts

Wil jij als financieel planner nog meer toegevoegde waarde creëren voor je klanten en je bedrijf? Dan mag je dit niet missen!

Aanbieder
Spreker

Anders Jansen

Anders Jansen is partner van Flowresulting, een adviesbureau in marketing en strategie. Joost Tieland is verantwoordelijk voor de commercie van Brand New Day Bank. In deze expertmeeting wisselen zij theorie en geleerde lessen in de praktijk van Brand New Day (zowel positief als negatief) met elkaar af.

Inschrijven